Корови помстилися посмертно

Вітчизняні молокозаводи вже відчули на собі наслідки стрімкого скорочення кількості корів в українських господарствах. Тепер прийшла черга рітейлу. Торгові мережі більше не можуть запропонувати споживачеві молоко в асортименті. Аналітики ж прогнозують неминуче зростання цін.

Українські аграрії давно б’ють на сполох. Поголів’я великої рогатої худоби скорочується вже не перший рік, а запропоновані урядом програми з порятунку корів поки існують тільки в теорії. За останні 10 років поголів’я корів скоротилося більш ніж у два рази – з 5840,8 до 2856,3 тис. голів. Відповідно, молока стало менше: 13362,2 тис. т в 1999 р. проти 11603,6 – в 2009 р.

У минулому році заводи продовжували повільно, але вірно знижувати випуск молока. Так, Вінницький міськмолокозавод (“Західна молочна група”, ТМ “Молочна родина”) скоротив виробництво продукції з незбираного молока на 41,8% – до 18,992 тис. т. А також призупинив виробництво сухого молока та вершкового масла. “Скорочення виробництва пов’язане зі зниженням обсягів поставок сировини”, – відзначив представник компанії. Шаргородський маслозавод скоротив виробництво молока на 33,1% – до 11,555 тис. т. молочна компанія “Галичина” (ТМ “Галичина”, “Молочар”) – на 3,2%, до 69,9 тис. т. “Люстдорф” ( “На здоров’я”, “Корівка”, “Селянське”) – на 0,77%, до 67,296 тис. т.

Скорочення випуску молока не могло не вплинути на рітейл. Торгові мережі вже кілька місяців відчувають дефіцит пропозиції. Як зазначає співробітник комерційного департаменту мережі супермаркетів “ЕКО-маркет” Олександр Мурковіч, проблема з поставками незбираного молока в магазинах на сході і півдні України існує ще з середини грудня минулого року. “Поставки в деякі супермаркети виконуються на 30%”, – скаржиться він. Виробники ж продукції надсилають мережевикам листа такого змісту: “У зв’язку з нестачею сировини очікуються перебої з поставками”. “Кінцева дата, коли план поставок буде виконуватися в повному обсязі, не вказується”, – зазначає Олександр Мурковіч.

Перебої з привозом і у “МЕТРО Кеш енд Кері Україна”. Як зазначає начальник відділу корпоративних комунікацій мережі Тетяна Бабенко, нерегулярність поставок молока та молочної продукції в оператора існує з листопада минулого року. Причиною цьому – дефіцит сировини, вважають в компанії. “Це загальна проблема для всього ринку. Ми проводимо постійну роботу з постачальниками, щоб забезпечити регулярність постачання молочної продукції”, – говорить Тетяна Бабенко.

Аналогічні проблеми і у “АТБ-маркет”. Так, з третьої декади грудня 2009 експерти компанії відзначають наявність систематичних перебоїв в постачаннях молочної продукції. Фахівці також говорять про дефіцит сировини на ринку, що позначається на ціні товарів на полиці.

Мережа супермаркетів “Фуршет” також зазнає труднощів з поставками молока в мережі необхідних обсягах. “Перебої почалися з листопада минулого року”, – зазначає виконавчий директор ради директорів ЗАТ “Фуршет” Ігор Гарбарук.

“Зараз постачальники привозять лише йогурти та сири, а молока ми вже два місяці не бачили”, – розповідає представник однієї з фірм-дистриб’юторів молочної продукції. Дефіцит молока вже спровокував зростання цін на нього. Деякі виробники всього за два місяці підвищили рівень цін від 5 до 9 грн. за літр продукту. Однак молоко з’явиться на полицях вже навесні. “Імовірно, починаючи з квітня-травня, коли стабілізується ринок”, – прогнозує Ігор Гарбарук.

Анастасія Арасланова (Україна молода, № 27, 23 лютого 2010)

Стаття опублікована у вівторок, 23.02.2010, у категорії Суспільство. Ви можете відслідковувати відповіді на цю статтю за допомогою RSS 2.0.

Написати відповідь


− 5 = один