Державного техогляду більше не буде?

Цілком можливо, що незабаром українські автолюбителі зможуть зі спокійною душею не прикріплювати в лівому нижньому куті лобового скла неестетичний паперовий квадратик, що свідчить про проходження автомобілем техогляду. Адже останній можуть і зовсім скасувати.

У ВР зареєстровано законопроект народного депутата Анатолія Гриценка (реєстр. № 5066 від 12.02.2010) “Про внесення змін до деяких законів України щодо скасування державного технічного огляду транспортних засобів”. Варто відзначити, що це не перша спроба скасувати настільки клопітку, дорогу (потрібне підкреслити) процедуру. Влітку парламентаріями вже був відхилений аналогічний законопроект, проте проблема все ж отримала широкого обговорення. Тепер, коли законопроект поданий автором повторно, цілком можливо, що він все ж таки буде прийнятий, у всякому разі, в цьому переконаний Анатолій Гриценко, який вважає що політичні сили, які не підтримали ініціативу влітку, зараз можуть змінити свою думку з причини особистої зацікавленості у спрощенні процедури.

Нагадаємо, що проектом пропонується повністю скасувати необхідність проходження техогляду автомобілів, зареєстрованих на фізичну особу. Обов’язковість здійснення перевірки технічного стану транспорту на СТО залишається лише для спеціалізованих автомобілів і тих, які використовуються в комерційних цілях. Також ініціативою передбачено скасування бюрократичної процедури подання до ДАІ документів, що свідчать про наявність поліса обов’язкового страхування, внесення обов’язкових платежів, оплати штрафів та проходження медичного огляду.

Безумовно, якщо такі нововведення наберуть чинності, життя автолюбителів стане набагато простіше і приємніше, проте чи не призведуть такі вольності до збільшення на дорогах кількості несправного, небезпечного для життя транспорту, неадекватних і нездорових водіїв, які ще й не мають поліса страхування цивільно – правової відповідальності?! Про це не може бути й мови, переконаний Гриценко, тим більше, що це вже врегульовано чинним законодавством. Так, ст. 16 ЗУ “Про дорожній рух” передбачає, що поліс обов’язкового страхування водій повинен мати при собі постійно, а вимоги до стану здоров’я водіїв визначаються ст. 15 вищезгаданого закону. Систематичний медичний огляд передбачений відповідно ч. 2 ст. 12 ЗУ “Про дорожній рух” та ч. 1 ст. 18 ЗУ “Про автомобільний транспорт”.

Автовласники давно вже нарікають, що техогляд є не більш ніж корупційної нішею і державним побором, який жодним чином не гарантує справність і безпеку транспорту на дорогах. Процедуру техогляду давно вже спрощено в країнах Європи: власникові автомобіля досить лише скористатися послугами ліцензованої майстерні, що забирає, як правило, не більше години вільного часу. У багатьох штатах США про обов’язкові техогляди навіть не чули, там відбувається лише перевірка викиду шкідливих речовин.

У будь-якому випадку, справність автомобільного механізму знаходиться у сфері відповідальності власника, а от справність механізму процедурного – це вже в площині компетенції законодавців. Хотілося б гарантій забезпечення і того, і іншого.

Народний депутат Анатолій Гриценко (фракція НУНС):

- Цей законопроект стосується 9 мільйонів наших громадян, з одного боку, і зачіпаються інтереси 10000 офіцерів ДАІ – з іншого боку. Техогляд у нинішньому стані – це загальнонаціональна корупція, всі це знають. Всі визнають, що це побори мільярдних масштабів, загальнонаціональний обман. Я як водій з двадцятирічним стажем скажу, що папірчик на склі жодним чином не гарантує справність машини протягом двох років. Тому я і запропонував скасувати цей техогляд, водії будуть відповідати за технічний стан свого авто, і це буде, можливо, перший системний випадок, прикладу зняття з держави функції хабарника. Я думаю, що законопроект у першому читанні буде прийнятий.

Народний депутат Андрій Шкіль (фракція БЮТ):

- Я переконаний, що техогляд повинен бути, причому як державний, так і приватний. Техогляд – це ж не лише огляд і заміна деталей, це гарантія того, що автомобіль певну кількість кілометрів проїде нормально і без аварій, точніше, без тих поломок, які можуть стати причиною аварії, а це, у свою чергу, забезпечення гарантій безпеки на українських дорогах. Я скажу, що необхідне введення альтернативи, я не люблю слово “тільки”, техогляд транспорту повинен бути однозначно! Тим більше, що зовсім скасувати технічний огляд не можна, страховик повинен знати, що транспорт справний. Тому я вважаю справедливим надати водіям альтернативу, залишивши як державний, так і приватний техогляд транспорту, забезпечивши право самостійного вибору послуги.

Олена Конорева (Судово-юридична газета, № 6, 22-28 лютого 2010)

Стаття опублікована у середа, 24.02.2010, у категорії Новини законодавства. Ви можете відслідковувати відповіді на цю статтю за допомогою RSS 2.0.

Написати відповідь


два + = 10