Лікар vs пацієнт

“Пацієнти завжди вимагають підтвердження. Ми не робимо тут машин, ми не даємо гарантій”. Ця фраза прозвучала з вуст лікаря – персонажа культового телесеріалу “Доктор Хаус”. У реальному житті взаємовідносини між лікарями та пацієнтами не менш складні. Ескулапи наділені величезною моральною відповідальністю, але й законодавчо їх обов’язки теж визначені. Питання тільки, як. Про можливість залучення лікаря до відповідальності, про правовий статус лікарської таємниці і про формальну сторону процесу лікування йшла мова в ході інтернет-конференції на порталі ЛІГА: ЗАКОН.

Про помилки лікарів

Найбільш болюче питання медичного права – можливість помилок лікарів. Поняття “лікарська помилка” можна характеризувати як неналежне проведення діагностики та/або лікування хворого, неналежну організацію медичної допомоги, що в результаті призвело або могло призвести до несприятливого результату медичного втручання.

Відсутність законодавчо закріпленого поняття “лікарська помилка” – серйозна проблема. Але у випадку виникнення спорів між пацієнтом і лікарем про якість проведеного лікування і його відповідність стандартам перше, до чого звертаються посадові особи системи охорони здоров’я, це протоколи надання медичної допомоги, звернули увагу учасників конференції експерти – юрист Олександр Липський та лікар Іван Козловський. У даних документах зафіксований порядок надання медичної допомоги, її обсяги, а також лікарські засоби, які повинні призначатися пацієнтам. Протоколи надання медичної допомоги затверджуються Міністерством охорони здоров’я і є обов’язковими для виконання.

Для притягнення до відповідальності лікаря у випадку встановлення їм неправильного діагнозу слід провести роботу по збору та експертної оцінки доказів, що підтверджують наявність помилки в діях лікаря, використовуючи чинне законодавство України. Після цього можна звернутися за захистом своїх прав до правоохоронних та судових органів.

Про медичну документацію

Як би парадоксально це не звучало, але нормативно-правового акту, що регламентує порядок ведення медичної документації, на сьогоднішній день не існує. Коли пацієнт поступає до лікувального закладу, на нього в обов’язковому порядку заводиться медична картка. У приймальних відділеннях лікарень надходження хворих фіксується у відповідному журналі. При виписці з лікувальної установи або після закінчення амбулаторного лікування лікар зобов’язаний видати пацієнту виписку з історії хвороби.

Копії медичних документів можуть бути використані як докази в ході судового розгляду

Юлія Шешуряк, ЛІГА: ЗАКОН

Стаття опублікована у п`ятниця, 26.03.2010, у категорії Право, суди. Ви можете відслідковувати відповіді на цю статтю за допомогою RSS 2.0.

Коментарів: 2 на публікацію “Лікар vs пацієнт”

  1. Vitek on Квітень 10th, 2010 at 23:30

    Стаття взята із юридичного порталу Ліга:Закон, а посилання не стоїть…
    Юридична фірма, а права інтелектуальної власності порушуємо. Які ж Ви тоді спеціалісти?! Отак і довіряйся людям, які самі ігнорують закон.

  2. admin on Квітень 13th, 2010 at 15:52

    Доброго дня, Шановний Віктор.

    Дякуємо Вам за своєчасний відгук і проявлений інтерес до сайту компанії Юріс-Консалт. Певен, що дана ситуація є прикрою помилкою, адже ми ретельно слідкуємо за якістю опублікованих матеріалів. Так само, і в цьому випадку, було обов’язково вказано, що автором даного матеріалу є Юлія Шешуряк і первісно опубліковано його було на сайті ЛІГА: ЗАКОН. Але дякую за проявлену громадську позицію, адже ми так само, притримуємося рівнозначних поглядів щодо інтелектуальних прав.

    P.S. На жаль, не можемо відповісти Вам особисто, адже Ви невірно вказали адресу вашої електронної пошти. Сподівюся, це була прикра помилка із Вашої сторони, ані ж бажання залишатися інкогніто.


    З повагою,
    адміністратор ресурсу
    http://www.uris-c.com.ua

Написати відповідь


8 − сім =

--


Календар публікацій

Березень 2010
П В С Ч П С Н
« Лют   Кві »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031