Оформляємо ДТП правильно без участі працівників ДАІ

Як показує практика будь-яка ДТП – серйозна проблема навіть у тому випадку, коли аварія незначна (злегка постраждало «залізо»), а обидва учасника застраховані. Справа в тому, що за останні кілька років кількість аварій зросла настільки, що працівники ДАІ просто фізично не встигають оформляти всі випадки – приїзду даішників часто доводиться чекати по 3-8 годин. А якщо подія сталася в «незручному місці», наприклад, посеред жвавої магістралі, часто із-за однієї вм’ятини і двох подряпин страждають тисячі людей, які не можуть проїхати через пробку.

Між тим, багато водіїв незважаючи на те, що пункт 2.11 ПДР дозволяє самостійно скласти схему пригоди, бояться це робити, побоюючись проблем з ДАІ і страховий. Видання з’ясувало які бувають при самостійному оформленні помилки і як їх уникнути.

КРОК 1. Домовляємося з іншим водієм

Згідно правил дорожнього руху, оформити ДТП самостійно можна лише при взаємній згоді всіх учасників події з обставинами, які привели до аварії, а один з учасників повністю визнає свою провину.

Можлива помилка. Існує ймовірність, що визнавши свою провину на місці, згодом один з учасників аварії передумає. Тоді довести що-небудь у ДАІ буде практично неможливо.

Як уникнути. Необхідно щоб винуватець визнав свою провину в письмових поясненнях, написаних власною рукою на окремому аркуші паперу і підписався під ними.

КРОК 2. Шукаємо свідків

Закріпити всі пояснення і документи необхідно показаннями свідків. Можлива помилка. Цілком можливо, що при розгляді ДАІ і на суді можуть знадобитися додаткові свідчення, а контактів свідків не буде.

Як уникнути. Імена та координати свідків необхідно записати дуже докладно – їх свідчення можуть знадобитися в разі виникнення будь-яких проблем. Крім того, може виникнути необхідність у виклику їх на суд.

КРОК 3. Виробляємо виміри

При складанні схеми ДТП водіям необхідно самостійно провести виміри. Для вимірювання підійде будь-який предмет: монтування, буксирувальний трос або просто шматок будь мотузки. Мірний предмет потім необхідно надати в ДАІ, для обчислення конкретної цифри.

Можлива помилка. На суді другий водій може поставити під сумнів правильність вимірювань. Як уникнути. Бажано задокументувати факт події і на фото – це допоможе встановити істину.

КРОК 4. Складаємо схему ДТП

Можлива помилка. Умисне спотворення другою стороною свого підпису Як уникнути. Бажано звірити правильність підпису з паспортом другого водія

КРОК 5. Їдемо в ДАІ

Дізнатися про наявність найближчого відділення Державтоінспекції можна за телефоном 102. Приїхати в ДАІ необхідно всім учасникам ДТП і в письмовому вигляді дати свої свідчення. Слідчий виносить попереднє рішення, після чого передає матеріали справи до суду, а учасники ДТП отримують необхідні для страхової компанії довідки з ДАІ. попереднє рішення, після чого передає матеріали справи до суду, а учасники ДТП отримують необхідні для страхової компанії довідки з ДАІ.

ЯК НАМАЛЮВАТИ СХЕМУ ДТП

1. Вкажіть місце ДТП. Має бути зазначено назву вулиці з докладним орієнтиром місця ДТП (наприклад, номер електроопори біля якої відбулося зіткнення). Якщо ДТП сталося за містом, необхідно вказати кілометр дороги в напрямку найближчого перетину.

2. Намалюйте схематично дорогу і місце ДТП. Повинні бути вказані кількість смуг, розмітка, стан транспортних засобів.

3. Нанесіть цифри. Заміряйте відстань транспортних засобів один від одного, від узбіччя або іншого орієнтиру. Обов’язково підлягають вказівкою розміри проїжджої частини та інших елементів дороги, а також дорожні знаки, зона дії яких поширюється на місце скоєння ДТП, і дорожня розмітка у безпосереднього контакту ТЗ і поряд з ними.

4. Зафіксуйте деталі. На схемі фіксуються гальмівний шлях і інші сліди, що мають відношення до аварії.

ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД

Сергій Коломієць, начальник Департаменту ДАІ МВС України: «На сьогоднішній день в незалежності від того, хто оформив ДТП – працівники ДАІ або самі водії, на винного в ДТП складається адмінпротокол і справа передається до суду для притягнення його до адмінвідповідальності. Порушник правил дорожнього руху в будь-якому випадку понесе відповідальність, передбачену КпАП за рішенням суду: штраф від 340 до 680 грн. або позбавлення прав на термін від 1 до 2 років, або громадські роботи (від 40 до 60 годин). Тому в багатьох випадках водії вважають за краще домовлятися між собою без оформлення і роз’їжджаються, але це може спровокувати відмову страхової компанії у виплаті відшкодування.

В Україні представники страхових компаній також можуть оформляти ДТП без ДАІ на підставі Постанови Кабінету міністрів України №538 від 30.06.2005 року, яким затверджено «Порядок обліку дорожньо-транспортних пригод». Але матеріали в ДАІ при цьому все одно передають, після чого вони направляються до суду для прийняття рішення про адмінвідповідальність.

Ми працюємо над тим, щоб у найближчі кілька років перейти на європейську систему оформлення ДТП. У ЄС при незначних аваріях, в яких постраждало тільки залізо, аварію учасники оформляють самі за допомогою спеціального документа – європротоколу. При цьому свій примірник кожен водій направляє у власну страхову компанію. Потім страховики самостійно визначають винність кожного з учасників ДТП на підставі інформації, що міститься у повідомленні, показань свідків і типових схем ДТП. Адмінвідповідальність при цьому не наступає».

http://tristar.com.ua

Стаття опублікована у понеділок, 28.02.2011, у категорії Право, суди, Транспорт. Ви можете відслідковувати відповіді на цю статтю за допомогою RSS 2.0.

Написати відповідь


вісім − = 4