Мін’юст визначив порядок ведення реєстру речових прав на нерухоме майно

У порядку виконання вимог ст.11 закону “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” наприкінці жовтня 2011 Мін’юст своєю постановою № 1141 затвердив порядок ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Перш за все слід зазначити, що Порядок називає органами державної реєстрації прав Укргосреестр та структурні підрозділи органів Мін’юсту.

Всі функції вищеназваних органів поділяються за наступними напрямками: реєстрація заяв (запитів); пошук відомостей в Реєстрі; оформлення рішень, свідоцтв про право власності; відкриття і закриття розділів Реєстру; внесення змін до запису та скасування записів; надання інформації з Реєстру.

Взаємодія зацікавлених суб’єктів з органами реєстрації прав буде здійснюватися за заявами (запитам). Для реєстрації заяви (запиту) формується картка прийому відповідної заяви в двох примірниках, один з яких передається заявнику. Кожному заявою автоматично присвоюється номер, дата і час реєстрації заяви.

За кожною заявою реєстратор приймає рішення, яке так само має свій індексний номер. Крім того, реквізити рішення відображаються в запису в базі даних про реєстрацію заяв.

Пошук в новому Реєстрі можна буде здійснювати порегістраціонному номером нерухомого майна, якщо ж у заяві останній не вказується, пошук може здійснюватися за: ідентифікаційним даними особи (ПІБ та податковий номер, або ж (для відмовилися від отримання ідентифікаційного коду) серія та номер паспорта – для фізосіб; найменування та податковий номер – для юросіб); адресою об’єкта; кадастровому номеру земельної ділянки; номеру запису.

При реєстрації прав на нерухомість Реєстратор обов’язково здійснює пошук інших заяв про реєстрацію на це ж майно.

Записи до Реєстру вносяться на підставі рішення реєстратора. При внесенні до Реєстру кожного нового об’єкта відкривається новий запис, після чого об’єкту автоматично присвоюється номер. Важливо, що кожному речові права та обтяження також присвоюється свій номер, який відповідає номеру запису про їх реєстрацію.

Порядком чітко визначені відомості про об’єкт, які повинні вноситися при реєстрації. Для земельної ділянки це – дата і орган державної реєстрації; кадастровий номер; площа; підстава для внесення запису (назва, номер, дата рішення, ПІБ держреєстратора, найменування органу реєстрації); для об’єкта нерухомості – тип, призначення, площа, відомості про складові частини , адреса, підстава для внесення запису; для цілісного майнового комплексу – найменування, місцезнаходження, дата проведення держреєстрації, код ЄДРПОУ “підприємства”, склад підприємства (земельні ділянки, будівлі, споруди, що входять в майновий комплекс), підстава внесення запису; при регістрацііоб’екта незавершеного будівництва – технічна характеристика об’єкта, місцезнаходження об’єкта, реєстраційний номер земельної ділянки на якій знаходиться об’єкт, підстава внесення запису.

Що стосується реєстрації права власності, в Реєстрі, крім відомостей про об’єкт і суб’єкту, будуть вказувати також форму і вид власності, розмір частки у спільній частковій власності. При реєстрації речових прав – вид, термін дії, підстава виникнення. Для іпотеки додатково вкажуть розмір і строк виконання основного зобов’язання та відомості про видачу заставної. При реєстрації обтяжень – вид і характер обтяження, термін дії.

Порядок визначає також процедуру видачі свідоцтва про право власності та його дубліката за допомогою Реєстру.

Слід також зазначити, що Порядок уточнює види форм надання інформації з Реєстру, передбачені Законом “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень”. Так, передбачено 5 різновидів витягів, по 2 види виписок та інформаційних довідок.

http://www.prostopravo.com.ua

Стаття опублікована у п`ятниця, 11.11.2011, у категорії Новини законодавства. Ви можете відслідковувати відповіді на цю статтю за допомогою RSS 2.0.

Написати відповідь


+ 2 = десять