На допомогу спадкоємцю: як отримати свідоцтво про право на спадщину. Частина 3

Після визначення складу спадкоємців та прийняття ними спадщини в нотаріальній конторі настає один з найважливіших етапів – оформлення спадщини.

Визначаємо склад спадщини

Або, іншими словами, що ви наслідуєте, що отримуєте від спадкодавця.

До складу спадщини входять усі права та обов’язки, що належали спадкодавцеві на момент відкриття спадщини і не припинилися внаслідок його смерті. Так звана спадкова маса.

Спадкоємцю переходить від спадкодавця:

  • Вся нерухомість: будинки, домоволодіння, земельні ділянки, квартири, будівлі, споруди, гаражі, елінги.
  • Транспорт: автотранспорт, водний транспорт.
  • Бізнес.
  • Гроші: банківські вклади, депозити, рахунки в банках, страхові виплати, право на відшкодування збитків, нарахована, але не виплачена заробітна плата, пенсія, аліменти, соц.платежі.
  • Авторські права, інтелектуальна власність.
  • Борги спадкодавця, його зобов’язання, зобов’язання відшкодування збитку.
  • Право вимоги боргу, коли у спадкодавця були боржники, до спадкоємців переходить.

З правами ви наслідуєте обов’язки. Неможливо приймати тільки права, а від обов’язків відмовитися. Не можна прийняти одне майно, а від іншого відмовитися.

З питанням «що» спадкоємець приймає у спадок, визначилися, тепер визначимося з питанням «як» це зробити.

Успадковуємо нерухомість: квартиру, будинок, домоволодіння.

Отже, ви вступили в спадщину. Щоб отримати свідоцтво про право на спадщину і вийти на фінішну пряму, необхідно.

Пункт 1. Приймається нерухомість у спадок.

Для цього знадобляться:

Документи на нерухомість:

  • правовстановлюючий документ на квартиру, будинок, домоволодіння. Тобто документ, який підтверджує право власності. Ним може бути: свідоцтво про право власності, договір купівлі-продажу, договір дарування, договір довічного утримання, рішення суду, ухвала суду до затвердженого мировою угодою, свідоцтво про право на спадщину за законом чи за заповітом, свідоцтва про право власності у спільному майні подружжя .
  • Виписка (Витяг) про реєстрацію права власності або відмітка (штамп) державної реєстрації правовстановлюючого документа.
  • технічний паспорт на квартиру/будинок/домоволодіння/приміщення;
  • довідка з ЖЕКу про кількість прописаних у квартирі; будинкова книга – для дому/домоволодіння;

Отримавши на руки ці документи, нотаріус складе вам запит для отримання Виписки (Витягу) з реєстру прав власності на нерухоме майно. У ньому міститься вся актуальна інформація про нерухомість, потрібна нотаріусу для переоформлення прав власності з спадкодавця на спадкоємця.

Отримавши запит, йдемо в Бюро технічної інвентаризації (БТІ). Це підприємство, на даний момент, веде облік нерухомого майна.

Пункт 2. Отримуємо Виписку (Витяг) з реєстру прав власності на нерухоме майно.

Щоб оформити Виписку (Витяг), потрібно подати в БТІ документи на нерухомість із запитом нотаріуса. Вам видадуть квитанцію на оплату послуг, призначать технічну інвентаризацію нерухомості. У призначений день виїде технік, обміряє нерухомість. Виготовить новий техпаспорт, якщо були зміни, або перевірять старий. Після чого видадуть Виписку (Витяг).

Термін дії Виписки (Витяг) для оформлення спадщини ніяким строком не обмежений.

Пункт 3. Отримуємо Свідоцтво про право на спадщину

Повертаємося до нотаріуса і віддаємо йому Виписку (Витяг) і оригінали документів для прийняття спадщини і на нерухомість. На їх підставі нотаріус видає вам Свідоцтво про право на спадщину на квартиру (будинок, домоволодіння, гараж, споруда, будь-яке нерухоме майно).

Тепер, це ваш правовстановлюючий документ. Але, отримавши його, ви ще не є власником. Не робіть помилку багатьох, думаючи, що на цьому закінчуються оформлення ваших прав.

Будь-яке нерухоме майно повинно пройти державну реєстрацію. Щоб стати повноцінним власником, йдемо далі.

Пункт 4. Отримуємо Виписку (Витяг) про реєстрацію права власності.

Отримавши Свідоцтво про право на спадщину, йдемо його реєструвати в БТІ. Не плутайте Виписку (Витяг) про реєстрацію прав власності з випискою (Витяг) з реєстру, який ви отримували раніше. Це два різних документа.

Ви віддаєте реєстратору Свідоцтво про право на спадщину та його нотаріально завірену копію. З ним – технічний паспорт. Якщо з моменту оформлення технічного паспорта минуло менше року, його заново робити не будуть. Через місяць вам видадуть Виписку (Витяг) про реєстрацію ваших прав.

Успадковуємо земельну ділянку

Земельна ділянка – теж нерухомість. Але в порядку оформлення прав власності на землю є істотні відмінності. Розглянемо їх.

Земельна ділянка переходить до спадкоємців із збереженням її цільового призначення.

Спадщину прийнято. 6 місяців минуло.

Пункт 1. Подаємо нотаріусу:

Правовстановлюючий документ на земельну ділянку. Ним може бути:

  • державний акт про право власності на земельну ділянку;
  • договір (купівлі – продажу, дарування, довічного утримання і т.д.) або свідоцтво про право на спадщину. До них додається державний акт.
  • сертифікат про право на земельну частку (пай).

Отримавши на руки ці документи, нотаріус підготує письмовий запити в земресурси про надання інформації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки та для отримання Виписки (Витяг) з поземельної книги.

Пункт 2. Йдемо в земресурси.

В земресурсах, за місцем знаходження земельної ділянки, пред’являємо документи на землю і запит нотаріуса. Протягом місяця-двох, вам видадуть Виписку (Витяг) з Поземельної книги і Виписку (Витяг) з технічної документації по нормативно-грошову оцінку земельної ділянки.

Пункт 3. Отримуємо у нотаріуса Свідоцтво про право на спадщину.

Повертаємося до нотаріуса. На підставі двох Витягів, виданих в земресурсах, документів на землю та документів для прийняття спадщини, нотаріус виготовляє на ваше ім’я Свідоцтво про право на спадщину.

Важливо знати, що відсутність кадастрового номера земельної ділянки не перешкоджає нотаріусу видавати вам спадщину, на що є відповідне роз’яснення Мін’юсту.

До Свідоцтва про право на спадщину на земельну ділянку нотаріус долучає державний акт на земельну ділянку та проставляє на ньому відмітку про перехід права власності.

Пункт 4. Реєструємо право власності на землю.

Право власності на земельну ділянку виникає у спадкоємця після отримання документа, що посвідчує право власності та його державної реєстрації. Цим документом є державний акт на землю.

Щоб його отримати, потрібно віднести своє свідоцтво про право на спадщину на землю в земресурси. Написати заяву про переоформлення прав. Після чого вам виготовлять державний акт на ваше ім’я.

Успадковуємо автомобіль

Отримувати Свідоцтво про право на спадщину на будь-яке реєстроване майно – обов’язок спадкодаємця. Транспорт тут не виняток. Навіть якщо спадкодавець, ще за життя, видав вам довіреність на управління транспортом, з моменту його смерті вона недійсна.

Пункт 1. Щоб оформити машину на своє ім’я, подаємо документи.

Документ на автомобіль. Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу.

Експертну оцінку транспорту. Її можна зробити в МРЕО або у будь-якого сертифікованого оцінювача.

Нотаріус видає Свідоцтво про право на спадщину на автомобіль. Цей документ говорить про те, що ви – власник машини.

Пункт 2. Реєструємо машину на себе.

Щоб отримати новий техпаспорт (іншими словами свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу) звертаємося в МРЕО.

Свідоцтво про право на спадщину потрібно подати протягом 10 днів з моменту його одержання у нотаріуса, інакше доведеться платити штраф.

Вам видадуть техпаспорт на ваше ім’я. Номери на автомобіль змінювати не потрібно. Вони залишаються старі.

http://www.prostopravo.com.ua

Читайте також:

Загальні положення про спадкування

На допомогу спадкоємцю: хто має право на спадщину. Частина 1

На допомогу спадкоємцю: як прийняти спадщину. Частина 2

На допомогу спадкоємцю: як поділити спадщину. Частина 4

На допомогу спадкоємцю: скільки платити за спадщину. Частина 5

На допомогу спадкоємцю: що робити, якщо нотаріус відмовляється видавати спадщину. Частина 6

Стаття опублікована у п`ятниця, 24.02.2012, у категорії Право, суди. Ви можете відслідковувати відповіді на цю статтю за допомогою RSS 2.0.

Написати відповідь


− один = 2