Ціни на соціальні види перевезень залізницею не підвищаться

У 2012 році на залізничному транспорті України заплановано поетапну щоквартальну індексацію тарифів на перевезення пасажирів у купейних вагонах.

Про це під час інтерв’ю виданню «Сегодня» повідомив генеральний директор Укрзалізниці Володимир Козак.«На соціальні види перевезень — плацкарт і приміські — ціни не підвищаться. Місця в СВ також не подорожчають, там ціна і так досить висока (у 2,8 разу дорожче місця у купе — Авт.). Щодо проїзду у купе, то за рік він збільшиться на 14,3%. Враховуючи, що тарифи не збільшувались з 2009 року, це менше ніж рівень інфляції за ці роки», — сказав В. Козак.

Зазначимо, що інфляція за 2009 рік становила 12,3%, 2010 рік — 9,1%, 2011 рік — 4,6%, січень 2012 року — 2%, прогноз на 2012 рік — 7,9%. Також протягом останніх трьох років тарифи на проїзд залізничним транспортом не змінювалися.

Щодо цьогорічної індексації, то зростання вартості квитка буде незначним. «Наприклад, на потяг Київ ― Львів тариф збільшиться на 11 грн за рік, вважаю, це небагато», — розповів В. Козак.

Як приклад також можна розглянути вартість проїзду у купейному вагоні поїзда №350 Київ — Харків. Діюча вартість становить 99,75 грн. Після першого етапу підвищення вона становитиме 102,22 грн, другого — 104,78, третього — 107,43 та четвертого — 110,16 грн. Таким чином, протягом року вартість проїзду у купейному вагоні цього поїзда зросте на 10,41 грн.

Також передбачається запровадження гнучкого тарифного регулювання залежно від класу пасажирських вагонів та періодів перевезень, зокрема щодо масових перевезень пасажирів залізничним транспортом у передсвяткові та святкові дні. Запроваджуються коефіцієнти гнучкого регулювання щодо семи періодів року з коефіцієнтами зниження 0,7 — 0,95 та підвищення 1,01 — 1,1. Крім того, пропонується також здійснити регулювання за днями тижня: зниження у вівторок та середу на 10% та підвищення у п’ятницю та неділю на 10%.

Таким чином, незначне підвищення тарифів на проїзд у купейних вагонах дасть змогу частково зменшити перехресне субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних, компенсувати витрати на утримання парку пасажирських вагонів, спрямувати частину коштів для забезпечення безпеки руху, забезпечити рівномірний розподіл пасажиропотоків за періодами року та збільшити платежі до держбюджету України.

Наразі Міністерство інфраструктури України винесло на громадське обговорення проект наказу «Про затвердження Тарифів на перевезення пасажирів, багажу і вантажобагажу залізничним транспортом у внутрішньому сполученні». Зауваження та пропозиції до проекту наказу приймаються від усіх зацікавлених фізичних та юридичних осіб.

Стаття опублікована у п`ятниця, 02.03.2012, у категорії Суспільство, Транспорт. Ви можете відслідковувати відповіді на цю статтю за допомогою RSS 2.0.

Написати відповідь


4 − = три