Відмова по-європейськи. Як отримати страхову виплату за європротоколом

Українські водії не поспішають оформляти ДТП без участі ДАІ. Таку можливість півроку тому вони отримали внаслідок початку дії в країні системи європротоколу. Але “щасливчиків”, які оцінили переваги новинки, – одиниці.

Наприклад, В СК “Аска” станом на початок лютого ц. р. було розглянуто всього п’ять справ, в яких учасники ДТП самостійно оформили еврпротокол. Аналогічна ситуація і у найбільшого страховика країни – СК “Оранта Гарант-АссісТАС”, за півроку за відшкодуванням за європротоколом звернулося менше 1% застрахованих у найбільшій СК “Оранта”. Невже причина у слабкій обізнаності?

Підписатися листом

“У 2010 році я потрапив в ДТП, відшкодування за яким отримував півтора року: страховик водія, який “.. В’їхав” в мене, відтягував виплату, як міг, хоча мова йшла не про критичну суму – 12 тис грн. Я знаю багато випадків, коли СК відмовляли людям у виплаті компенсації, пояснюючи це порушенням процедури оформлення і я не буду використовувати європротокол, так як це дасть СК додатковий привід взагалі нічого мені не заплатити”, -. пояснює київський інженер Василь Семенов причини своєї недовіри до новинки.

Така логіка не позбавлена ​​сенсу. Хоча в цілому європротокол повинен був спростити життя водіям. Ця система передбачає, що при сумі збитку до 10 тис. грн. (Оцінити цей розмір водії повинні на око) і відсутності потерпілих, застраховані можуть самостійно вирішити, про яку суму збитку йде мова, хто винен у ДТП, прописати інформацію про аварію в європротоколі і подати його в СК для отримання виплати.

При цьому викликати інспекторів ДАІ немає потреби, що економить і час, і нерви. “Європротокол позбавляє від несення адміністративної відповідальності адже зазвичай при ДТП у винного водія забирають права, його штрафують і потрібно йти в суд, щоб повернути водійське посвідчення Європротокол позбавляє від цього дискомфорту», – каже Вадим Шевченко.

Але щоб все було саме так, як описує пан Шевченко, європротокол повинен бути правильно складений. “Отримання виплати за європротоколом залежить від самої компанії. Ящо у СК фінансові проблеми, вона буде шукати будь-який привід для того, щоб не виплатити відшкодування», – визнає Артем Резвін, заступник директора департаменту врегулювання збитків СК “Наста».  Можливості ж для невиплати за європротоколом найобширніші.

Що робити?

“Рекомендую водіям, які потрапили в ДТП, що підпадає під систему європротоколу, відразу зателефонувати в СК і повідомити про подію. Зазвичай, у випадку з ОСАГО водій не зобов’язаний телефонувати в СК, але в колл-центрі його проінструктують по вірному заповненню документа.

Кожен з учасників ДТП повинен залишити у себе копію європротоколу, який є самокопіюючим документом”, – радить Вадим Шевченко. Протягом наступних двох-трьох днів (терміни залежать від конкретного договору з СК), необхідно письмово повідомити компанію про аварію і ось тут може статися несподіваний поворот.

При підписанні європротоколу водії вже домовилися про те, хто винен в події. За логікою, разом з повідомленням і європротоколом постраждала сторона пише в СК заяву на виплату.

“Може скластися ситуація, в якій учасники ДТП вважають, що винним є один з них, подають документи в СК, де застрахована його відповідальність СК, проаналізувавши європротокол, приходить до висновку, що винен інший учасник”, – розповідає Дмитро Калишевський, прес-секретар страхової компанії АСКА.

І якщо потерпілий вже написав заяву на виплату, СК може просто оголосити обох учасників аварії шахраями. Зрозуміло, відмовивши у виплаті. Тому слід не поспішати з подачею в СК заяви на виплату, а обмежитися повідомленням. І тільки коли СК повідомить, що згодна з європротоколом, писати заяву, але не пізніше встановленого терміну подачі, якщо він прописаний в договорі.

Як правило, СК зобов’язана визначитися, чи згодна вона з зазначеними в європротоколі обставинами, протягом 10 днів. Більш тривалі терміни можуть бути обумовлені в договорі, але якщо вони перевищують 10 днів – краще задуматися, а чи варто купувати таку страховку.

Думка

Ібрагім Габідулін, президент компанії “Дедал”

Страхові компанії традиційно шукають юридичну причину не заплатити клієнту і в тому числі, за європротоколом. Адже в самій процедурі оформлення ДТП за європротоколом є багато застережень.

Припустимо, якщо в документ внесено виправлення в процесі заповнення, що досить імовірно в стресовій ситуації після ДТП, то виправленому бланку в СК вже не вірять. Інший приклад – нетиповість аварії. В європротоколі потрібно вибрати одну з декількох типових схем ДТП. Але якщо подія не підпадає під існуючі типи, СК може також зайнятися бюрократією, намагаючись відмовити у виплаті.

http://www.prostopravo.com.ua

Стаття опублікована у понеділок, 12.03.2012, у категорії Транспорт. Ви можете відслідковувати відповіді на цю статтю за допомогою RSS 2.0.

Написати відповідь


вісім × 4 =