Стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків та застосування фінсанкцій

Лист ПФУ від 15.02.2012 р. №3619/03-20 «Про погашення недоїмки»

ПФУ роз’яснив порядок стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків та застосування фінсанкцій.Згідно з ч. 2 ст. 106 Закону «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (у редакції Закону, що діяла до 01.01.2011 р.) суми страхових внесків, своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, що визначені ст. 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю зі сплати страхових внесків (недоїмкою) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінсанкцій.

Органи ПФУ надсилають страхувальникам, які мають недоїмку, вимогу про її сплату (ч. 3 ст. 106 Закону), яка є виконавчим документом.

Посадові особи виконавчих органів Пенсійного фонду виносять рішення про нарахування пені та накладення штрафів у порядку, встановленому правлінням фонду (ч. 13 ст. 106 Закону). При цьому суми пені та штрафів можуть бути включені до вимоги про сплату недоїмки, якщо застосування цих фінсанкцій пов’язане з виникненням та сплатою недоїмки.

Згідно з п. 8.2 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України (постанова правління ПФУ від 19.12.2003 р. №21-1), у разі якщо страхувальник має на кінець звітного базового періоду недоїмку зі сплати страхових внесків, а також борги зі сплати фінсанкцій (штрафів) та пені, органи ПФУ щомісяця протягом 5 р.д., наступних за звітним базовим періодом, надсилають такому страхувальнику вимогу про сплату недоїмки. Ця вимога формується на підставі даних особових рахунків платників на всю суму боргу під одним порядковим номером до повного погашення боргу.

Тож здійснюється процедура узгодження з платником загальної суми боргу, яка і підлягає сплаті.

Узгоджена вимога про сплату боргу та рішення про застосування фінсанкцій вважаються чинними до повного погашення зазначених у них зобов’язань.

Відповідно до п. 8.9 Інструкції, якщо протягом наступного базового звітного періоду страхувальник наростив суми боргу, то після проходження відповідної процедури узгодження та оскарження до органу державної виконавчої служби подається вимога тільки на суму зростання боргу.

Вимога відкликається органом ПФУ з органу державної виконавчої служби після повного погашення боргу.

Маріанна ХОМІЦКА, «Дебет-Кредит»
Стаття опублікована у четвер, 29.03.2012, у категорії Трудове законодавство, соцзахист. Ви можете відслідковувати відповіді на цю статтю за допомогою RSS 2.0.

Написати відповідь


+ чотири = 7