Чим підтвердити витрати на прийоми та презентації

Які підтвердні документи повинен надати платник податку для врахування витрат на організацію та проведення прийомів, презентацій, свят, розваг та відпочинку, придбання та розповсюдження подарунків при визначенні оподатковуваного прибутку?

Відповідно до пп. 139.1.1 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI (далі — ПКУ) не включаються до складу витрат витрати, не пов’язані з провадженням господарської діяльності, а саме: витрати організацію та проведення прийомів, презентацій, свят, розваг та відпочинку, придбання та розповсюдження подарунків (крім благодійних внесків та пожертвувань неприбутковим організаціям, визначених ст. 157 ПКУ, та витрат, пов’язаних із провадженням рекламної діяльності, які регулюються нормами пп. 140.1.5 п. 140.1 ст. 140 ПКУ). Зазначене обмеження не стосується платників податку, основною діяльністю яких є: організація прийомів, презентацій і свят за замовленням та за рахунок інших осіб; придбання лотерейних білетів, інших документів, що засвідчують право участі в лотереї; фінансування особистих потреб фізичних осіб за винятком виплат, передбачених статтями 142 і 143 ПКУ, та в інших випадках, передбачених нормами цього розділу.Відповідно до п. 138.2 ст. 138 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI (далі — ПКУ) витрати, які враховуються для визначення об’єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов’язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку та інших документів, встановлених розділом ІІ ПКУ. Зокрема, п. 44.1 ст. 44 р. ІІ ПКУ визначено, що з метою оподаткування платники податку зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі перинних документів, регістрів бухгалтерського опіку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формувати показники податкової звітності на підставі даних, не підтверджених документами, визначеними абзацом 1 цього пункту.

Отже, якщо організація прийомів, презентацій і свят за замовленням та за рахунок інших осіб не є основною господарською діяльністю платника податку, витрати на здійснення таких заходів не враховуються у складі витрат при визначенні оподатковуваного прибутку. Якщо організація прийомів, презентацій і свят за замовленням та за рахунок інших осіб є основною господарською діяльністю платника податку, то витрати на проведення таких заходів можуть включатись до складу витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування, за умови наявності належним чином оформлених первинних документів, обов’язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку та інших документів, встановлених розділом ІІ ПКУ, а саме: наказом про проведення такого заходу, кошторисом витрат, накладними на відпуск продукції, товарів зі складу, звітом про проведений захід тощо.

ДПІ у Дніпровському районі м. Києва

Стаття опублікована у вівторок, 03.04.2012, у категорії Податки. Ви можете відслідковувати відповіді на цю статтю за допомогою RSS 2.0.

Написати відповідь


× п'ять = 45