Відеофіксація не є правовою підставою для покарання порушників правил проїзду залізничних переїздів

Оперативно фіксувати порушення дають змогу камери відеоспостереження, але на відміну від законодавчих норм європейських країн в Україні відеофіксація не є правовою підставою для покарання порушників.

Про це зауважив перший заступник начальника Головного управління безпеки руху та екології Укрзалізниці В. Крот. Механізм стягнення штрафу за порушення правил проїзду залізничних переїздів в Україні є складним: потрібно зафіксувати факт порушення, зупинити авто порушника, встановити його особу, скласти протокол про адмінпорушення, винести постанову про притягнення до адміністративної відповідальності. Тобто лише сукупність усіх цих складових створює умови для стягнення штрафу. Але водії-порушники не стануть очікувати, коли приїдуть працівники ДАІ, щоб скласти адмінпротокол, тому левова частка порушень, які трапляються щодня, не фіксується.

«Не має великого значення розмір штрафу, який буде стягнуто з порушника. Має значення невідворотність покарань. Тобто якщо водій порушив правила проїзду залізничних переїздів, він повинен усвідомлювати, що 100% буде притягнутий до відповідальності. Коли за кожне порушення кожен водій буде притягнутий до відповідальності, тоді порушень буде у рази менше, ніж сьогодні», — зазначив В. Крот.

Щороку на утримання залізничних переїздів витрачається близько 300 млн грн і ще понад 40 млн грн спрямовується на оснащення переїздів новітніми технічними засобами. Всі ці заходи Укрзалізниця фінансує лише власним коштом. Однак найбільш дієвим для запобігання виникнення дорожньо-транспортних пригод є усвідомлення учасниками дорожнього руху можливих наслідків за порушення правил проїзду залізничних переїздів і невідворотність покарань. Таку думку під час інтерв’ю висловив перший заступник начальника головного управління безпеки руху та екології Укрзалізниці.

Він повідомив, що на залізницях України із 5,5 тис. існуючих залізничних переїздів майже 1500 мають чергового працівника, 4200 переїздів обладнані пристроями сигналізації. На малодіяльних дільницях, де за добу курсує незначна кількість поїздів, про наближення поїзда до переїзду сповіщають лише дорожні знаки. Сьогодні в Україні 411 переїздів обладнані системами з 4 шлагбаумів, які повністю перекривають проїжджу частину. Крім того, 5 переїздів додатково оснащено загороджувальними бар’єрними установками. Цього року планується установити ще дві. Однак уперті порушники у багатьох випадках намагаються об’їхати шлагбаум, в’їжджають у бік вагона поїзда, який рухається.

«Трапляються випадки, коли автомобіль в’їжджає у бік останнього вагона вантажного поїзда, довжина якого близько 1 км. Кожна п’ята ДТП стається поза межами залізничного переїзду, де його немає взагалі. У місцях, де обабіч залізничної колії поле чи лісосмуга. Є спритники, які намагаються переїхати і там, але нікому ще не вдалося, це технічно неможливо», — зазначив В. Крот.

Цього року на залізничних переїздах і коліях вже сталося 22 випадки ДТП, у яких одна людина загинула і семеро травмовано. «Для законослухняних громадян достатньо правил дорожнього руху, а порушники їх ігнорують. Завдяки різним засобам безпеки ми передусім намагаємося захистити пасажирів, які їдуть у поїзді, і машиністів», — констатує В. Крот.

Стаття опублікована у четвер, 05.04.2012, у категорії Право, суди, Транспорт. Ви можете відслідковувати відповіді на цю статтю за допомогою RSS 2.0.

Написати відповідь


вісім × = 16