Який порядок анулювання свідоцтва платника ПДВ?

Який порядок анулювання свідоцтва платника ПДВ?

Порядок анулювання реєстрації особи як платника ПДВ детально визначено розділом V «Податок на додану вартість» Податкового кодексу України, а також Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 7 листопада 2011 N 1394 (далі – Положення про реєстрацію ).

Анулювання реєстрації платника ПДВ можливе за заявою самого платника ПДВ або ж за ініціативою податкового органу, при наявності підстав, передбачених ст. 184 Кодексу, та в порядку, визначеному розділом V Положення про реєстрацію.

Так, виключно за заявою самого платника податків можливе анулювання свідоцтва ПДВ у випадку, якщо загальний обсяг його оподатковуваних операцій, згідно поданих податкових декларацій, протягом останніх 12 календарних місяців становить менше 300 000 гривень.

У всіх інших випадках анулювання може здійснюватися як за заявою платника податків, так і за самостійним рішенням органу податкової служби.

Форма заяви про анулювання реєстрації встановлена ​​безпосередньо Положенням про реєстрацію. Одночасно з подачею заяви платник податку зобов’язаний повернути оригінал свідоцтва платника ПДВ і всі завірені копії. Якщо ці документи не будуть додані до заяви, податковий орган взагалі його не прийме.

Особа, у якого була анульована реєстрація як платника ПДВ за ініціативою податкового органу, зобов’язана повернути свідоцтво про реєстрацію та всі його завірені копії протягом 20 календарних днів від дати прийняття відповідного рішення.

Рішення про анулювання реєстрації приймається за наявності відповідних підтвердних документів, визначених Кодексом та Положенням про реєстрацію. Свідоцтво вважається анульованим з дня анулювання реєстрації, відповідно, саме з цього моменту особа позбавляється права на віднесення сум податку на податковий кредит і виписку податкових накладних. Останнім звітним (податковим) періодом в цьому випадку є період від першого дня відповідного податкового періоду до дня анулювання реєстрації.

Про анулювання свідоцтва податкова зобов’язана повідомити платника податків письмово протягом 3-х днів з дня анулювання реєстрації.

Крім того в п. 184.4 ст. 184 Кодексу встановлено, що у разі якщо відсутні законні підстави для анулювання реєстрації, орган державної податкової служби протягом 10 календарних днів після надходження заяви платника податків про анулювання реєстрації подає такому платнику податку вмотивовану письмову відмову в анулюванні реєстрації з поясненнями із зазначеного питання. Також повертають оригінал та завірені копії свідоцтва про реєстрацію (під розписку платнику податків або поштою з наступною оплатою за рахунок платника).

Особливо звертаємо увагу на наступні моменти. Право на отримання бюджетного відшкодування зберігається незалежно від анулювання реєстрації платником ПДВ. Якщо в останньому звітному (податковому) періоді на обліку залишилися товари та необоротні активи, при покупці яких суми податку були віднесені на податковий кредит, платник податків зобов’язаний не пізніше дня анулювання його реєстрації визнати їх умовний поставку і, виходячи зі звичайної ціни, нарахувати податкові зобов’язання. Якщо ж на дату подачі заяви платник податків має податкові зобов’язання, їх сума враховується у суму зменшення бюджетного відшкодування, а в разі відсутності такого сплачується до держбюджету. Анулювання реєстрації в цьому випадку здійснюється на наступний день після проведення розрахунків з бюджетом за останній податковий період.

http://www.prostopravo.com.ua

Стаття опублікована у п`ятниця, 27.04.2012, у категорії Податки. Ви можете відслідковувати відповіді на цю статтю за допомогою RSS 2.0.

Написати відповідь


чотири − 4 =