Застосування санкцій за неподання Розрахунку частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до держбюджету

Лист ДПСУ від 08.05.2012 р. №13074/7/15-1217 «Щодо питань застосування штрафних санкцій за неподання або несвоєчасне подання Розрахунку частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями»

ДПС надала роз’яснення питань застосування штрафних санкцій за неподання або несвоєчасне подання Розрахунку частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до держбюджету державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями.Державні унітарні підприємства та їх об’єднання визначають частину чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до держбюджету, згідно із формою розрахунку, яка затверджена ДПС, та подають її до органу ДПС, на який покладено контроль за справляння цього платежу, протягом 40 к.д., що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду.

«Частина чистого прибутку (доходу)» є неподатковим платежем. Хоча, контроль за відрахуванням до держбюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями покладено на ДПСУ.

При цьому, порядок адміністрування податків та зборів, визначених у розділі I ПКУ, а також контролю за дотриманням вимог податкового та іншого законодавства у випадках, коли здійснення такого контролю покладено на контролюючі органи, визначено р. II ПКУ (п. 40.1 ст. 40 ПКУ).

Відповідно до п. 41.1 ст. 41 р. ПКУ контролюючими органами є зокрема органи ДПС – щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у пп. 41.1.2 ПКУ, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи ДПС.

Платники, податкові агенти та/або їх посадові особи несуть відповідальність у разі вчинення порушень, визначених законами з питань оподаткування та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (п. 110.1 р. II ст. 110 ПКУ).

За порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються такі види юридичної відповідальності, як фінансова, адміністративна, та кримінальна (п. 111.1 ст. 111 р. II ПКУ).

Фінансова відповідальність за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства встановлюється та застосовується згідно з ПКУ та іншими законами, вона застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені (п. 111.2 ст. 111 р. II ПКУ).

Штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за порушення норм законів з питань оподаткування або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на ДПС, застосовуються у порядку та у розмірах, встановлених ПКУ та іншими законами України (п. 113. 3 ст. 113 р. II ПКУ). Такі санкцій застосовуються у порядку та у розмірах, встановлених ПКУ та іншими законами України (п. 113. 3 ст. 113 р. II ПКУ).

Згідно з п. 120.1 ст. 120 р. II ПКУ неподання або несвоєчасне подання платником або іншими особами, зобов’язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладання штрафу в розмірі 170 грн, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. При цьому ті ж дії, вчиненні платником, до якого протягом було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 грн за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Отже, у разі неподання або несвоєчасного подання Розрахунку частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до держбюджету, до органу ДПС 40 к.д., що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду, платники несуть відповідальність, передбачену ПКУ, зокрема пунктом 120.1 ст. 120 ПКУ.

При цьому, відповідно до ст. 166 Кодексу про адмінправопорушення, неподання фінзвітності, неподання, несвоєчасне подання або подання не в повному обсязі на вимогу органів ДПС для проведення позапланових перевірок первинних документів, регістрів бухобліку, податкової звітності та інших документів, що пов’язані з обчисленням і сплатою податків і зборів, а також сум, що пов’язані із такими зобов’язаннями, дотриманням вимог іншого законодавства, контроль за яким покладено на зазначені органи тощо, тягнуть за собою накладення штрафу.

Юридичну допомогу в спілкуванні з податковими органами можна отримати в юристів юридичної фірми “Юріс-Консалт”

 

«Дебет-Кредит»

Стаття опублікована у четвер, 17.05.2012, у категорії Податки. Ви можете відслідковувати відповіді на цю статтю за допомогою RSS 2.0.

Написати відповідь


5 + три =