Спірне питання класифікації автофургонів

Згідно з якими документами має проводитись класифікація ТЗ згідно з УКТЗЕД автомобілів типу фургон (Peugeot Patrner, Cіtroen Berlіngo) у спірному питанні визначення категорії кузова — вантажний чи вантажно-пасажирський? Згідно з технічною документацією заводу-виробника чи згідно з реєстраційним (технічним) паспортом? При митному огляді та висновку експерта ТЗ належить до категорії вантажних.

Перелік нормативно-правових документів, що регламентують імпорт транспортних засобів та їх запчастин:

  • Закон України від 05.04.2001 р. №2371-ІІІ «Про Митний тариф України» (зі змінами та доповненнями);
  • Пояснення до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі ― УКТЗЕД), затверджені наказом Державної митної служби України від 31.01.2004 р. №68, зі змінами та доповненнями, внесеними наказом Держмитслужби України від 28.11.2007 р. №1006 (примітки до розділу XVІІ та групи 87 УКТЗЕД);
  • Митний кодекс України від 11.07.2002 р. №92-ІV (зі змінами та доповненнями), статті 313, 314, 42.

Визначення типу, моделі, версії транспортного засобу, року його виготовлення, комплектності, укомплектованості, повної маси, робочого об’єму двигуна, інших характеристик, визначальних для класифікації ТЗ згідно УКТЗЕД проводиться на підставі поданих документів та результатів митного огляду ТЗ, включаючи огляд ідентифікаційних табличок, номерних площадок кузовів (шасі), номерних панелей та табличок (наклейок), додаткових носіїв інформації наявних на ТЗ, з обов’язковим фотографуванням ТЗ з відображенням тих конструктивних особливостей, які є визначальними для класифікації ТЗ згідно з УКТЗЕД.

Для однозначної класифікації транспортних засобів необхідно використовувати:

а) технічну документацію заводу — виробника автомобіля із зазначенням кількості місць для сидіння;

б) сертифікати або аналогічні документи, видані уповноваженим органом країни-експортера або країни-виробника із зазначенням, що автомобіль належить до певної категорії.

Зміни у конструкції автомобіля, виконані після його виробництва та продажу (демонтаж сидінь, заміна підлоги, зняття засобів безпеки або пристосувань для кріплення засобів безпеки, закриття вікон тощо), що призводять до зміни категорії транспортного засобу (пасажирський чи вантажний), не враховуються при його класифікації з метою митного оформлення незалежно від того, зазначено ці зміни у свідоцтві про реєстрацію чи ні.

Оскільки категорію транспортного засобу визначає виробник ще на стадії проектування з метою забезпечення виконання нормативних вимог безпеки використання автомобіля та у подальшому несе усю повноту юридичної відповідальності за свій виріб протягом його експлуатації, визначення кількості місць для сидіння має проводитися з обов’язковим врахуванням кількості місць, визначеної заводом-виробником.

Юридичну правову допомогу з питань митного оформлення Ви можете отримати у висококваліфікованих фахівців (юристів) юридичної фірми “Юріс-Консалт”

Департамент митно-тарифного регулювання ДМСУ

Стаття опублікована у п`ятниця, 25.05.2012, у категорії Транспорт. Ви можете відслідковувати відповіді на цю статтю за допомогою RSS 2.0.

Написати відповідь


п'ять − 5 =