В Україні запроваджено самостійну реєстрацію на авіарейси

За минулий рік як українські, так і іноземні перевізники істотно розширили можливості системи самостійної реєстрації на рейси, пропонуючи пасажирам можливість оформлення за допомогою мобільного телефону, сайта авіакомпанії або кіосків в аеропорту.

Доступність тих чи інших сервісів у різних пунктах необхідно перевіряти на сайтах перевізників. Щоправда, багатьом ще належить подолати себе, щоб відвикнути від традиційної реєстрації на стійці в аеропорту.

Самостійна реєстрація почалася кілька років тому з кіосків в аеропорту, які виписували посадковий талон без участі працівників авіакомпанії або аеропорту. Однак досить швидко тенденції розвитку були скориговані, авіакомпанії стали пропонувати оформлення на рейс через свій інтернет-сайт, а пізніше — через мобільну версію своєї сторінки в мережі, яка завантажується на мобільний електронний пристрій пасажира.

«Аеросвіт» за 2011 р. розширив можливості реєстрації з сайта на популярні міжнародні напрями.

Разом з розширенням географії та поширенням мобільної реєстрації авіакомпанії не відмовляються від змін у процесі оформлення посадкового талона на своїх основних інтернет-сайтах. Так, у жовтні минулого року S7 Airline представила нову версію самостійної онлайн-реєстрації, яка стала зберігати вибране пасажиром місце в салоні літака, навіть якщо процес був перерваний. Завершивши реєстрацію, можна в будь-який час увійти до системи і змінити своє місце необмежену кількість разів. Крім того, перевізник почав здійснювати онлайн-реєстрацію на трансферні рейси авіакомпаній-партнерів. Після проходження реєстрації на сайті пасажири отримують на мобільний телефон посадковий талон у вигляді SMS або e-mail-повідомлення з індивідуальним 2D-бар-кодом. Оскільки російським митним, прикордонним службам, а також службам безпеки в аеропорту, як і раніше, потрібен паперовий посадковий талон, то отриманий лист треба роздрукувати на принтері вдома, або в офісі, або в Домодєдово за допомогою спеціального пристрою Mobile Check-in, яке видає копію паперового посадочного талона.

Незважаючи на активний розвиток онлайн-реєстрації, ні у «Аерофлоту», ні у S7 Airlines немає такого сервісу в аеропортах, базових для їхніх партнерів зі світових альянсів. Так, у «Аерофлоту» неможлива онлайн-реєстрація на рейс, що вилітає з паризького аеропорту ім. Шарля де Голля. У S7 Airline немає оформлення на рейс через Інтернет в мадридському Барахас, де базується один з основних партнерів перевізника з альянсу Oneworld — іспанська Iberia. S7 Airlines реєструє пасажирів з трьох стійок в сучасному європейському аеропорту, де виділена спеціальна зона для учасників Oneworld і де багато хто з них пропонує реєстрацію через кіоски.

А що ж у Росії?

Авіакомпанія «Росія», для якої Пулково — базовий аеропорт, у липні 2011 р. збільшила кількість напрямів, на які пасажир може зареєструватися через кіоск в аеропорту. Якщо раніше сервіс був доступний тільки на рейсах в Хельсінкі, Відень і Стокгольм, то до початку серпня його впровадили на напрямках з Санкт-Петербурга до Італії, Франції, Туреччини, пізніше — до Німеччини і Чехії. При проходженні такої реєстрації автомат запитує номер електронного квитка або номер броні, паспорта або кредитної карти. Потім роздруковується посадковий талон. Послуга є особливо популярною у пасажирів без багажу. Тим же, хто здає речі, після отримання посадкового талону в терміналі самореєстрації потрібно звернутися на спеціальну стійку реєстрації, щоб оформити багаж.

«Ютейр» у вересні минулого року встановила кіоски самореєстрації у самарському аеропорту Курумоч. Курумоч став другим російським аеропортом після тюменського Рощино, де почали працювати кіоски реєстрації на рейси «Ютейр». У Рощино перші кіоски з’явилися на місяць раніше. Авіакомпанія планує встановити автомати самореєстрації у всіх аеропортах, куди виконує рейси.

Самостійна реєстрація потребує певних зусиль не тільки від авіакомпаній, але й від аеропортів. Вони зацікавлені в нових технологіях, оскільки це дозволяє прискорити процес оформлення та уникнути черг. В аеропортах Геленджика і Сочі, що належать групі «Базел Аеро», минулого року почали відпрацьовувати схему віддаленої реєстрації пасажирів. Так, у 2011 р. у Сочі під час проведення етапу Кубка Європи з гірських лиж пасажири проходили реєстрацію в готелі на спеціально обладнаній стійці і отримували посадковий талон. Там же здавався багаж, який доставлявся на транспорті аеропорту і завантажувався на борт окремо. Вперше подібна практика була застосована групою «Базел Аеро» в 2010 р. у Геленджику.

Однак масовою ця послуга стала в лютому 2012 р., коли в готелях Червоної Поляни на рейси, що вилітають з аеропорту Сочі, було зареєстровано 194 учасника етапу Кубка світу з гірськолижного спорту на трьох організованих стійках. Також було опрацьовано 694 одиниці багажу (у т. ч. 257 одиниць негабаритного спортивного інвентарю). Система віддаленої реєстрації застосовуватиметься і під час проведення Олімпіади в Сочі в 2014 р.

Група «Базел Аеро» розраховує впровадити систему у всіх належних їй аеропортах у Краснодарі, Сочі, Анапі, Геленджику та Єйську. У березні 2011 р. в аеропорту Сочі була запущена платформа SITA AirportConnect, що підтримує інтернет-додатки, кіоски самостійної реєстрації. Платформа дозволяє прискорити процес реєстрації пасажирів і багажу, що збільшує пропускну здатність аеропорту. Кіоски самореєстрації перевізники встановлюють самостійно; аеропорт залишив за собою відкриття тільки інтернет-реєстрації на рейси авіакомпаній на власному сайті.

Авіація України

Стаття опублікована у четвер, 31.05.2012, у категорії Суспільство, Транспорт. Ви можете відслідковувати відповіді на цю статтю за допомогою RSS 2.0.

Написати відповідь


+ сім = 11