Інструкція по протистоянню колекторам

Про методи роботи колекторів сказано і написано чимало. Разом з тим існує цілий ряд рекомендацій щодо того, як протистояти їх діяльності з “вибивання” боргів з позичальників банків та інших фінустанов. Причому на кожен крок “професійних здирників”, які діють на межі закону, підібрані цілком законні способи протидії.

Спочатку відзначимо, що після закінчення чергового терміну погашення заборгованості позичальника працівники колекторських компаній за допомогою листування, телефонних розмов та SMS-повідомлень намагаються переконати боржника добровільно сплатити борг. При цьому зазвичай телефонні дзвінки відбуваються як удень, так і вночі, а листи, що надсилаються боржникові, містять погрози й залякування. Більше того, колектори тиснуть на неплатників шляхом “знайомства” з їх близькими та родичами, а також відправки повідомлень на роботу про наявність у неплатника невиконаного зобов’язання. Ці дії охоплюються так званим першим етапом.

Як протидіяти цьому?

Юристи радять відразу ж нагадати колектору про порушення закону ним особисто, а також банком, який на незаконних підставах (ч. 3 ст. 512 Цивільного кодексу України передбачає, що кредитор у зобов’язанні не може бути замінений, якщо це встановлено договором або законом) передав колектору право вчинити певні юридичні дії щодо стягнення з боржника заборгованості.

Разом з тим, банк порушує ст. 1076 ЦК України, відповідно до якої зобов’язується гарантувати таємницю банківського рахунку, операцій за рахунком і відомостей про клієнта.

“У випадку, якщо боржник і підписав кредитний договір із застереженням про передачу інформації про позичальника (з його згоди) третім особам для стягнення заборгованості, права збирати інформацію про осіб із оточення боржника колекторам ніхто не надавав, – відзначає юрист-антиколектор Ярослав Романюк. – За порушення законодавства про інформацію особи, що винні у вчиненні таких порушень, несуть відповідальність згідно з чинним законодавством. Так, ст. 182 КК України передбачає відповідне покарання за незаконний збір, зберігання, використання або поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди. Тож не зайвим буде попередити колектора про те, що продовження протиправного тиску спричинить за собою звернення до міліції, прокуратури із заявами про спроби вимагання, порушення недоторканності особистого і сімейного життя, незаконний збір та використання інформації про особу боржника без його згоди, а також про загрози, моральний тиск і т.п. “.

Якщо це не подіє на “професійного стягувача”, який зважиться на безпосередній контакт із боржником, що є другим етапом процедури “вибивання” боргів, слід негайно викликати міліцію. Саме її співробітники і повинні займатися з’ясуванням законності дій працівників колекторської фірми. Як правило, останні не зацікавлені в “спілкуванні” з співробітниками правоохоронних органів, тому, ймовірно, повідомлення про намір зателефонувати в міліцію в якійсь мірі охолодить їх запал.

Відзначимо, що згідно з ч. 4 ст. 10 Закону України “Про міліцію” міліціонери, відповідно до своїх завдань, зобов’язані приймати і реєструвати заяви й повідомлення про злочини та адміністративні правопорушення та своєчасно приймати по них рішення. Прийом заяв і повідомлень про злочини, що вчинені або готуються, незалежно від місця і часу їх вчинення, повноти отриманих даних, а також особистості заявника, здійснюється тим органом внутрішніх справ, до якого надійшло звернення чи повідомлення, оперативний черговий, який, прийнявши заяву чи повідомлення про злочин, зобов’язаний негайно направити на місце події слідчо-оперативну групу чи оперативну групу та вжити всіх можливих заходів, щоб запобігти злочинові або припинити його, організувати невідкладні дії з розкриття злочину у короткий термін.

Зазвичай таким чином вдається відбити “атаку” колекторів, однак це не означає, що вони через деякий не стануть нагадувати про себе знову. Правда, на цей раз діючи більш цивілізованим шляхом, подаючи позов на боржника в суд. Це – завершальний етап “роботи” колекторів з позичальниками, до якого нечасто вдаються “Вибивальники” боргів, оскільки вони не зацікавлені у зверненні до судової системи, яка вимагає великих матеріальних та інтелектуальних затрат.

“Крім того, через тривалість судових розглядів, а потім і виконання рішень, колектори не доб’ються швидкого й, головне, ефективного результату – повернення” живих “грошей. Тому боржникам не варто відразу впадати у відчай, а набратися терпіння і сміливості для того, щоб відстоювати в “спілкуванні” з ними свої права. Паралельно слід налагодити співпрацю з банківською установою, яка, враховуючи скрутне фінансове становище своїх боржників, повинно йти їм назустріч “, – додає юрист Лариса Ющук.

Юридичну правову допомогу Ви можете отримати у висококваліфікованих фахівців (юристів) юридичної фірми “Юріс-Консалт”

Стаття опублікована у четвер, 30.08.2012, у категорії Фінанси. Ви можете відслідковувати відповіді на цю статтю за допомогою RSS 2.0.

Написати відповідь


два × 7 =

--


Календар публікацій

Серпень 2012
П В С Ч П С Н
« Лип   Вер »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031