Як відновити втрачені установчі документи

Від непередбачених ситуацій не застрахований ніхто: крадіжка, стихійне лихо, елементарна необережність і установчі документи можуть бути втрачені або зіпсовані. Як би там не було, без цих документів підприємству ніяк не можна. Що робити в такій ситуації і як відновити втрачені статутні документи?

Якщо сталася така ситуація слід виконати наступні нескладні дії:

По-перше, директор повинен звернутися в управління внутрішніх справ із заявою про пропажу документів. Звернутися можна, як за місцем пропажі документів (якщо мало місце їх крадіжка), так і за місцем реєстрації підприємства, якщо документи втрачені по «невстановленим» причин. У міліції директор дає свідчення (пояснення) щодо обставин зникнення документів, їх переліку, даних підприємства, документи якого загублені. П.15 статті 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» вимагає наявність такого документа як довідка, видана органом внутрішніх справ, про реєстрацію заяви про втрату оригіналів установчих документів. Тобто Вам необхідно отримати не постанову про відмову в порушенні кримінальної справи у зв’язку з втратою документів, а всього лише підтвердження факту, що Ви звернулися в міліцію із заявою про їх втрату.

По-друге, отримавши в управлінні внутрішніх справ відповідну довідку, Ви оплачуєте збір за публікацію в бюлетені державної реєстрації оголошення про втрату оригіналів установчих документів у розмірі 51 гривні, а також збір за видачу дубліката установчого документа в розмірі 17 гривень. Квитанції з відміткою банку про оплату зберігаєте.

По-третє, формуєте пакет документів: заяву про втрату оригіналів установчих документів юридичної особи (форму заяви можна знайти на сайті державної реєстраційної служби за адресою http://www.drsu.gov.ua/show/1708), оригінали квитанцій про сплату зборів за публікацію і за видачу дубліката, довідку, отриману в управлінні внутрішніх справ. Якщо відновлювати документацію буде представник підприємства, то його слід уповноважити відповідним дорученням, завіреним підписом директора та печаткою підприємства.

По-четверте, із зазначеним вище пакетом документів директор або уповноважена ним особа прямують до державного реєстратора за місцем реєстрації підприємства і протягом одного-двох робочих днів отримують дублікат установчого документа.

Після проходження публікації про втрату статутних документів у бюлетені державної реєстрації дублікат установчого документа варто замінити новою редакцією.

Що стосується відновлення інших документів, то порядок по кожному з них індивідуальний.

Відновлення свідоцтва про державну реєстрацію – у зв’язку з тим, що законодавством більш не передбачена видача такого документа при проходженні державної реєстрації юридичної особи, видати дублікат втраченого свідоцтва державний реєстратор не зможе, але Ви можете отримати виписку з державного реєстру, яка заміняє сьогодні свідоцтво про державну реєстрацію (розмір збору за видачу – 51 гривня).

Довідка з ЄДРПОУ, видавана управлінням статистики, відновлюється шляхом подачі заяви на фірмовому бланку підприємства за підписом директора, завіреним печаткою, з проханням видати нову довідку з ЄДРПОУ та із зобов’язанням повернути оригінал, якщо такий раптом згодом виявиться. Розмір збору за видачу довідки – 26 гривень, реквізити для оплати, як правило, – на інформаційних стендах управління статистики. До заяви додається квитанція та копія виписки з держреєстру (для правильного оформлення довідки).

Для відновлення довідки за формою 4-ОПП подається заява на ім’я керівника державної податкової інспекції за місцем реєстрації підприємства з проханням видати нову довідку із зазначенням причин звернення за новою довідкою і обставин, при яких оригінал довідки загублений. Дублікат довідки за формою 4-ОПП видається протягом 10 робочих днів з моменту подачі заяви. Видача дубліката довідки не потребує оплати будь-яких зборів.

Аналогічний порядок і строки одержання дубліката Повідомлення про взяття на облік юридичної особи в управлінні Пенсійного фонду України. Збори за видачу дубліката також не вносяться.

Юридичну правову допомогу Ви можете отримати у висококваліфікованих фахівців (юристів) юридичної фірми “Юріс-Консалт”

Стаття опублікована у п`ятниця, 31.08.2012, у категорії Право, суди. Ви можете відслідковувати відповіді на цю статтю за допомогою RSS 2.0.

Один коментар на публікацію “Як відновити втрачені установчі документи”

  1. Анжела Томищ on Лютий 10th, 2014 at 18:35

    Як відновити документи по інвалідності 2 групи , довідку , рішення мсек, “рожеву” довідку про довічну групу інвалідності.

Написати відповідь


7 × чотири =

--


Календар публікацій

Серпень 2012
П В С Ч П С Н
« Лип   Вер »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031