Які права має авіапасажир у випадку скасування рейсу?

Скасування або затримка рейсу авіакомпанії – явище не рідкісне, особливо останнім часом. На що може розраховувати пасажир, якщо його авіарейс скасували, на які винагороди та компенсації він може претендувати?

У відповідності з нормами Повітряного кодексу України всім пасажирам, які слідують за маршрутом, з або в Україну, у випадку скасування рейсу покладається, за їх вибором:

  • або виплата відшкодування повної вартості квитка за ціною, за якою він придбаний (здійснюється протягом семи днів, готівкою, електронним банківським переказом, банківськими дорученнями або банківськими чеками чи, за наявності завіреної в письмовій формі згоди пасажира, у вигляді дорожніх чеків);
  • або зміну маршруту, яка здійснюється у відповідних транспортних умов: до кінцевого пункту – при першій можливості або в більш пізній час за бажанням пасажира та за наявності місць.

Також пасажирам виплачується компенсація в наступних розмірах:

  • 250 євро – для рейсів дальністю до 1500 кілометрів;
  • 400 євро – для рейсів дальністю від 1500 до 3500 кілометрів;
  • 600 євро – для рейсів дальністю понад 3500 кілометрів.

Перевізник має право зменшити розмір компенсації на 50 відсотків, якщо пасажиру пропонується заміна маршруту перевезення до його пункту призначення альтернативними рейсами, час прибуття яких не перевищує запланованого:

  • на 2 години – для рейсів дальністю до 1500 кілометрів;
  • на 3 години – для рейсів дальністю від 1500 до 3500 кілометрів;
  • на 4 години – для рейсів дальністю понад 3500 кілометрів.

Перевізник не зобов’язаний виплачувати компенсацію тільки в тому випадку, якщо він може надати підтвердження того, що причиною скасування рейсу була дія непереборної сили або надзвичайна ситуація, якій не можна було запобігти, навіть якщо було вжито всіх заходів.

Крім того, перевізник повинен безкоштовно запропонувати і забезпечити пасажирам:

  • харчування і прохолодні напої відповідно до часу очікування нового рейсу;
  • місця в готелі у разі, якщо пасажири змушені чекати відправлення протягом однієї або більше ночей чи якщо час додаткового очікування відправки більше, ніж передбачалося;
  • наземний трансфер за маршрутом аеропорт – готель – аеропорт;
  • два телефонних дзвінка або телекс-, факс-повідомлення чи повідомлення по електронній пошті, якщо для цього є технічні умови аеропорту.

Юридичну правову допомогу Ви можете отримати у висококваліфікованих фахівців (юристів) юридичної фірми “Юріс-Консалт”

Prostopravo.com.ua
Стаття опублікована у середа, 09.01.2013, у категорії Право, суди. Ви можете відслідковувати відповіді на цю статтю за допомогою RSS 2.0.

Написати відповідь


− 6 = нуль