Порядок ведення трудових книжок в Україні

Незважаючи на те, що багато хто вважає трудову книжку пережитком радянського минулого, без неї просто неможливо влаштуватися на роботу. На кого і ким ведеться трудова книжка, які відомості туди заносяться, де вона повинна зберігатися і хто відповідальний за ведення трудових книжок?

Порядок ведення трудових книжок в Україні досі регулюється Постановою Ради Міністрів СРСР і Всесоюзної центральної ради професійних спілок від 6 вересня 1973 № 656 «Про трудові книжки робітників і службовців».

Перш за все, трудова книжка є основним документом про трудову діяльність працівника.

Трудові книжки ведуться на всіх працівників, незалежно від форми власності підприємства, які працювали понад 5 днів, у тому числі на сезонних і тимчасових працівників.

Трудові книжки ведуться також на позаштатних працівників при умові, якщо вони підлягають державному соціальному страхуванню.

На осіб, які працюють за сумісництвом, трудові книжки ведуться тільки за місцем основної роботи.

При вступі на роботу працівник зобов’язаний пред’являти адміністрації підприємства, установи, організації трудову книжку, оформлену в установленому порядку. Прийом на роботу без трудової книжки не допускається!

Заповнення трудової книжки вперше провадиться адміністрацією підприємства, установи, організації в присутності працівника не пізніше 5 днів, після прийняття його на роботу. Відомості про працівника завіряються підписом спеціально уповноваженої особи та печаткою.

У трудову книжку вносяться:

  • відомості про працівника: прізвище, ім’я, по батькові, дата народження, освіта, професія, спеціальність;
  • відомості про роботу: прийом на роботу, переведення на іншу роботу, звільнення. Записи про найменування роботи або посади, на які прийнято працівника, здійснюються: для робітників відповідно до найменуваннями професій, зазначених в Єдиному тарифно-кваліфікаційному довіднику робіт і професій робітників; для службовців відповідно до найменування посад, зазначених у Єдиній номенклатурі посад службовців, або відповідно до штатного розкладу;
  • відомості про нагородження і заохочення: нагородження орденами і медалями, присвоєння почесних звань; нагородження та заохочення за успіхи в роботі, передбачені правилами внутрішнього трудового розпорядку і статутами про дисципліну; інші заохочення відповідно до чинного законодавства;
  • відомості про відкриття, на які видані дипломи, про використані винаходи і раціоналізаторські пропозиції та про виплачені у зв’язку з цим винагороди.

Стягнення до трудової книжки не записуються.

З кожним записом, що вноситься в трудову книжку, про призначення, переміщення і звільнення адміністрація зобов’язана ознайомити власника цієї книжки.

У день звільнення трудова книжка повинна бути видана працівникові. Записи про причини звільнення повинні проводитися у трудовій книжці у точній відповідності з формулюваннями чинного законодавства і з посиланням на відповідну статтю і пункт закону.

При розірванні трудового договору з ініціативи робітника або службовця у зв’язку з хворобою, інвалідністю, відходом на пенсію, зарахуванням у вищий або середній спеціальний навчальний заклад або в аспірантуру і з інших причин, з якими законодавство пов’язує надання певних пільг і переваг, запис про звільнення вноситься в трудову книжку із зазначенням цих причин.

У тих випадках, коли в трудовій книжці заповнені всі сторінки відповідних розділів, трудова книжка доповнюється вкладишем.

Трудові книжки зберігаються у адміністрації підприємства, установи, організації як бланки суворої звітності, а при звільненні робітника або службовця видаються йому на руки.

При звільненні робітника або службовця всі записи про роботу, нагородження та заохочення, внесені в трудову книжку за час роботи на даному підприємстві, в установі, організації, засвідчуються підписом керівника підприємства, установи, організації або спеціально уповноваженої ним особи та печаткою.

Особа, яка загубила трудову книжку, зобов’язана негайно заявити про це адміністрації за місцем останньої роботи. Не пізніше 15 днів після заяви адміністрація видає працівникові іншу трудову книжку з написом “Дублікат”.

Відповідальність за організацію робіт з ведення, обліку, зберігання та видачі трудових книжок покладається на керівника підприємства, установи, організації. Відповідальність за своєчасне та правильне заповнення трудових книжок, за їх облік, зберігання і видачу несе спеціально уповноважена особа, призначена наказом (розпорядженням) керівника підприємства, установи, організації.

За порушення встановленого порядку ведення, обліку, зберігання та видачі трудових книжок посадові особи несуть дисциплінарну, а в передбачених законом випадках і іншу відповідальність.

Автор: Катерина Гутгарц
Джерело: Prostopravo.com.ua
Стаття опублікована у вівторок, 27.08.2013, у категорії Трудове законодавство, соцзахист. Ви можете відслідковувати відповіді на цю статтю за допомогою RSS 2.0.

Написати відповідь


вісім − = 6

--


Календар публікацій

Серпень 2013
П В С Ч П С Н
« Лип   Жов »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031