Купівля-продаж автомобіля: в сервісному центрі МВС чи у нотаріуса?

На сьогоднішній день у бажаючих продати або купити автомобіль на вторинному ринку залишилося два варіанти: посвідчення угоди купівлі-продажу у нотаріуса або оформлення купівлі-продажу безпосередньо в сервісному центрі.

Згідно з Постановою Кабінету Міністрів від 7.09.98 р №1388 (з наступними змінами та доповненнями) «Про затвердження Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів »(далі – Порядок реєстрації транспортних засобів) тепер державна реєстрація транспортних засобів проводиться територіальними органами з надання сервісних послуг МВС або ж, як їх ще називають, сервісними центрами МВС .

Договір купівлі-продажу (а також міни, поставки, дарування або будь-який інший договір, на підставі якого відбувається перехід права власності на транспортний засіб) оформляється сторонами безпосередньо в приміщенні сервісного центру, в присутності адміністратора цього центру. Крім безпосередньо договору контрагенти повинні будуть підписати в присутності адміністратора акт прийому-передачі автомобіля. Акт прийому-передачі оформляється на бланку, затвердженим Порядком реєстрації транспортних засобів.

Для здійснення угоди продавцю і покупцю достатньо надати оригінали та копії паспортів, довідок про присвоєння ідентифікаційних кодів, а також оригінал і копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу (техпаспорта на автомобіль).

Договір укладається в трьох примірниках і скріплюється печаткою сервісного центру – по одному сторонам договору і один примірник залишається в сервісному центрі.

Знімати транспортний засіб з обліку перед продажем не потрібно. Після укладання угоди співробітники сервісного центру відразу проведуть перереєстрацію транспортного засобу на нового власника.

Сама процедура оформлення угоди купівлі-продажу транспортного засобу в сервісному центрі МВС безкоштовна. Однак доведеться оплатити ряд обов’язкових державних платежів і зборів: за перереєстрацію транспортного засобу, за проведення експертизи, вартість бланка реєстраційного документа, номерних знаків і т.п.

Крім того, якщо продаж автомобіля не перша протягом року, продавцеві доведеться сплатити прибутковий податок у розмірі 5% його вартості, зазначеної в договорі, але не нижче його середньоринкової або оціночної вартості.

Середньоринкова вартість автомобілів в залежності від марки та моделі визначається Міністерством економіки та оприлюднюється на його офіційному сайті раз в квартал.

Якщо ж власник продає легковий автомобіль, мотоцикл або мопед перший раз протягом року, податок платити не потрібно.

Постановою Кабінету Міністрів від 09.12.2015г. №1118 до Порядку реєстрації транспортних засобів внесені зміни, згідно з якими обов’язково (а не за бажанням власника, як було раніше) проводиться експертиза транспортного засобу при його реєстрації або перереєстрації. Так, при проведенні державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортні засоби (крім випадків реєстрації нових транспортних засобів, перереєстрації транспортних засобів у зв’язку зі зміною найменування та адреси юридичних осіб, прізвища, імені або по батькові, місця проживання фізичних осіб, які є власниками транспортних засобів, вибраковування їх в цілому) підлягають огляду фахівцями експертної служби МВС з метою звірки ідентифікаційних номерів їх складових частин з номерами, зазначеними у поданих власником для реєстрації документах. За результатами огляду в документах, що подаються для державної реєстрації, робиться відповідна відмітка або складається акт огляду.

Експертне дослідження транспортного засобу та реєстраційних документів на транспортний засіб (інших документів, які є підставою для реєстрації транспортного засобу) проводиться за заявою власника з метою визначення достовірності ідентифікаційних номерів транспортного засобу та реєстраційних документів.

Експертне дослідження проводиться фахівцями експертної служби МВС або судовими експертами державних спеціалізованих установ, які мають присвоєну в установленому Законом України “Про судову експертизу” порядку кваліфікацію судового експерта з правом проведення досліджень за відповідними експертними спеціальностями. За результатами дослідження складається висновок експертного дослідження, яке додається до документів, які подаються для державної реєстрації.

Встановлення відповідності конструкції, перевірка за Єдиним державним реєстром МВС і автоматизованій базі даних про розшукувані транспортні засоби проводяться уповноваженими особами сервісного центру МВС.

Нотаріальне посвідчення угоди купівлі-продажу автомобіля все ще залишається альтернативою оформлення угоди безпосередньо в сервісному центрі МВС. Однак внаслідок високої вартості нотаріальних послуг (близько 1500 – 2000 грн.) Стає все менш популярним. Крім того, потім все одно доведеться звернутися в сервісний центр для перереєстрації транспортного засобу.

Перевагою є те, що нотаріус має можливість перевірити транспортний засіб за Реєстром обтяжень рухомого майна на предмет відсутності заборон і обмежень на відчуження. З іншого боку, до бази розшукуваних транспортних засобів нотаріуси доступу не мають, ця інформація може «розкритися» вже тільки при реєстрації автомобіля в сервісному центрі МВС.

По матеріалам автора Катерини Гутгарц

Джерело: Prostopravo.com.ua

Стаття опублікована у середа, 09.03.2016, у категорії Суспільство, Транспорт. Ви можете відслідковувати відповіді на цю статтю за допомогою RSS 2.0.

Написати відповідь


× два = 8

--


Календар публікацій

Березень 2016
П В С Ч П С Н
« Лют   Кві »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031