Що робити, якщо Ви отруїлися продукцією з магазину?

Prostopravo розповість, що робити, якщо Ви купили неякісний харчовий продукт в супермаркеті; на яку компенсацію може розраховувати споживач в разі заподіяння шкоди його здоров’ю і до кого звертатися, якщо права споживача на безпечну і якісну продукцію порушені.

Перш за все, варто сказати, що згідно зі статтею 4 Закону України «Про захист прав споживача» всі споживачі, які купують продукцію на території України, мають право на:

захист своїх прав державою;

належну якість продукції та обслуговування;

безпеку продукції;

необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця);

відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції (дефекту в продукції), відповідно до закону;

звернення до суду та інших уповноважених державних органів за захистом порушених прав .

Згідно зі статтею 6 цього ж Закону продавець зобов’язаний передати споживачеві продукцію належної якості, а також надати інформацію про цю продукцію. Продавець на вимогу споживача зобов’язаний надати йому документи, які підтверджують належну якість продукції.

Вимоги до продукції щодо її безпеки для життя, здоров’я і майна споживачів, а також навколишнього природного середовища встановлюються нормативно-правовими актами, в тому числі технічними регламентами.

Згідно зі статтею 14 Закону споживач має право на те, щоб продукція за звичайних умов її використання, зберігання і транспортування була безпечною для його життя, здоров’я, навколишнього середовища, а також не завдавала шкоди його майну.

Право споживача на інформацію про продукцію, згідно зі статтею 15 ЗУ «Про захист прав споживача» серед усього іншого, включає право споживача на відомості про вміст шкідливих для здоров’я речовин, які встановлені нормативно-правовими актами, та застереження щодо застосування окремої продукції, якщо такі застереження встановлені нормативно-правовими актами; позначку про наявність у складі продукції генетично модифікованих організмів і т.п.

Така інформація доводиться до відома споживачів виробником (виконавцем, продавцем) у супровідній документації, що додається до продукції, на етикетці, а також у маркуванні чи іншим способом (у доступній наочній формі), прийнятим для окремих видів продукції або в окремих сферах обслуговування.

Відповідно до п.6 ст.21 Закону права споживача вважаються в будь-якому випадку порушеними, якщо реалізована йому продукція є небезпечною або неналежної якості.

Що робити, якщо куплений харчовий продукт заподіяв шкоду здоров’ю?

Якщо Ви відчули себе погано, поївши продукцію з магазину, обов’язково звертайтеся за медичною допомогою. І причина не тільки в тому, щоб Вам надали правильне і своєчасно лікування, так Ви зможете зафіксувати факт отруєння неякісно продукцією. Медичний висновок буде доказом отруєння не тільки для продавця і органів державного контролю, а й, якщо знадобиться, для суду.

Завжди беріть чек в магазині і зберігайте його якийсь час. Чек є доказом того, що продукт куплений саме в цьому магазині.

Також зберігайте всі рецепти на ліки і чеки з аптек, на які довелося витратитися.

По можливості віднести залишки продукту на експертизу і отримати висновок експерта.

З усіма документами звертайтеся в магазин, який продав неякісний товар.

Що може потребувати покупець?

Відповідно до частини 8 статті 8 Закону України «Про захист прав споживача» в разі придбання непридатного до вживання харчового продукту, продавець зобов’язаний замінити його на якісний або повернути споживачеві гроші.

Відповідно до п.5 статті 4 Закону, ст.1166, +1167, 1 195 ЦКУ магазин, який продав неякісний продукт, який заподіяв шкоду здоров’ю, зобов’язаний відшкодувати матеріальну та моральну шкоду, витрати на лікування, реабілітацію і т.д., а також втрачений заробіток.

Що робити, якщо магазин відмовляє в компенсації?

При відмові продавця в задовольни законних вимог споживача, останній має право звернутися зі скаргою до Державної служби з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів. Адреса Госпродпотребслужби: 01001, г. Киев, ул. Б.Грінченка, 1. Офіційний сайт: http://www.consumer.gov.ua/.

Також споживачі можуть звернутися за захистом своїх прав до суду. При цьому споживачі звільняються від сплати судового збору у справах, пов’язаних з порушенням їх прав. При задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання про відшкодування немайнової (моральної) шкоди.

Автор: Катерина Гутгарц

Джерело: http://www.prostopravo.com.ua/

Стаття опублікована у середа, 10.08.2016, у категорії Право, суди, Суспільство. Ви можете відслідковувати відповіді на цю статтю за допомогою RSS 2.0.

Написати відповідь


6 × сім =

--


Календар публікацій

Серпень 2016
П В С Ч П С Н
« Лип   Вер »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031