Які правові норми необхідно вивчити власникам інтернет-магазинів?

Електронна комерція набирає обертів як в світі, так і в Україні. При цьому в нашій країні законодавче регулювання діяльності інтернет-магазинів поки залишає бажати кращого. Однак онлайн-продавцям слід його знати, щоб мінімізувати ризики.

Обов’язкова реєстрація

Профільним в цій сфері можна вважати закон «Про електронну комерцію» від 3.09.2015 №675-VIII. Однак після більше року дії він кардинально не вплинула на ринок інтернет-торгівлі. Зате як он-лайн, так і звичайна торгівля регулюються низкою інших загальних законів, які не враховують специфіки інтернет-магазинів. Однак вони безпосередньо впливають на цей бізнес.

Радник ЮК «КПД Консалтинг» Олена Доманчук підкреслила, що сьогодні більшість інтернет-магазинів здійснюють діяльність реєструючись як суб’єкти господарювання. Однак закон про електронну комерцію передбачає, що його дія поширюється на суб’єктів підприємницької діяльності. Тому, щоб укладати електронні договори, тобто щось продавати через Інтернет, необхідна реєстрація.

Отже, онлайн-магазини є суб’єктами господарювання та підпадають під дію загальних положень нормативно-правових актів. Також вони повинні відповідати в разі недотримання правил. Змінами до Кодексу про адміністративні правопорушення (ст.164) встановлено: якщо магазин здійснює діяльність без реєстрації в якості суб’єкта підприємницької діяльності, на нього накладається штраф у розмірі 17-34 тис. Грн. А за повторне порушення стягнення зростає до 51 тис. Грн. з конфіскацією товару і отриманих за нього грошей.

Однак це не все. Підприємцю нарахують податкові зобов’язання зі сплати податку на доходи – 18%, єдиного соціального внеску – 22 і військового збору – 1,5%. Причому відсотки будуть залежати не від отриманого доходу, а від обороту, навіть якщо товари і гроші конфісковані.

Важлива інформація

Закон про електронну комерцію також визначає основні вимоги до інтернет-магазину. Так, на сайті повинні бути вказані: назва юрособи або ім’я фізособи-підприємця, адреса (місце реєстрації ФОП), адреса електронної пошти, ідентифікаційний код (юрособи або ФОП). Якщо діяльність передбачає наявність ліцензії (наприклад, останнім часом інтернет-магазини почали торгувати ліками і т.д.), то повинні бути розміщені дані про неї. Крім того, повинна бути детальна інформація про ціну і вартість доставки. Ці відомості також повинні міститися в оферті (наприклад під час електронних розсилок).

Такі вимоги не формальність. Адже п.7 ст.23 закону «Про захист прав споживачів» від 12.05.91 №1023-XII передбачає відповідальність за відсутність необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію або продавця (у випадках, визначених законом «Про електронну комерцію») . За такі порушення доведеться заплатити 30% вартості одержаної для реалізації партії товару, але не менше 85 грн.

Відповідальність і санкції

Також слід вивчити 265 Кодексу законів про працю, яка встановлює, що суб’єкти господарювання, які використовують найману працю, можуть бути оштрафовані в разі фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий день або неповний робочий час. При цьому порушникам доведеться заплатити 30-кратний розмір мінімальної зарплати (з 1 січня 2017 ця сума становить 96 тис. Грн.) За кожного неоформленого працівника.

О.Доманчук звертає увагу власників інтернет-магазинів на статті Кримінального кодексу, що передбачають відповідальність за злочини у сфері господарської діяльності. Зокрема, ст.205 КК – за фіктивне підприємництво, 205-1 – за внесення недостовірних даних до реєстраційних документів, 206 – за протидію законній господарській діяльності.

Стаття 212 КК встановлює відповідальність за несплату податків (якщо сума перевищує близько 800 тис. Грн.), А 212-1 – за несплату ЄСВ. Також слід пам’ятати про ст.229 КК, що передбачає покарання за незаконне використання знаків для товарів і послуг, фірмового найменування (якщо це спричинило збитки в сумі понад 16 тис. Грн.).

Незважаючи на те, що останнім часом уряд все більше задається питанням електронної комерції, можна очікувати посилення уваги контролюючих органів до цієї сфери бізнесу. Тому підприємцям варто хоча б з’ясувати можливі ризики.

Автор: Іван Григор’єв

Джерело: http://zib.com.ua/ru/

Стаття опублікована у понеділок, 20.02.2017, у категорії Підприємництво. Ви можете відслідковувати відповіді на цю статтю за допомогою RSS 2.0.

Написати відповідь


шість − = 4

--


Календар публікацій

Лютий 2017
П В С Ч П С Н
« Січ   Бер »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728